Temat ten został poruszony dopiero
teraz ze względu na to, iż najpierw chciałam wymienić
poszczególne typy grafiki, czym one się charakteryzują a dopiero
mając przedstawioną całą wiedzę na ten temat skupić się ta
naprawdę na zastosowaniu grafiki w naszej codzienności.
Obecnie
grafika komputerowa jest stosowana w różnych obszarach przemysłu,
biznesu, nauczaniu i rozrywce.
Zastosowanie:
Interfejsy użytkownika –
większość programów użytkowych wykonywanych na komputerach
osobistych ma interfejsy użytkownika z systemem okien
zarządzających licznymi równoczesnymi czynnościami i
możliwościami wskazywania, pozwalającymi użytkownikowi wybierać
opcje z menu, ikony, obiekty na ekranie. Np. edytory tekstu, arkusze
kalkulacyjne, programy do publikacji.
Wykresy – wizualizacja danych
w biznesie, nauce, technologii. Tworzenie wykresów 2D i 3D funkcji
matematycznych, fizycznych, ekonomicznych. Wykresy te są używane
na przykład do prezentowania w przejrzysty i zwięzły sposób
tendencji i wzorów uzyskanych z danych, tak żeby wyjaśnić
złożone zjawiska i ułatwić podejmowanie decyzji.
Kartografia – różnego
rodzaju mapy (pogody, warstwicowe, demograficzne).
Medycyna – chirurdzy
korzystaj z grafiki do wspomagania kierowania przyrządami i do
dokładnego określenia, w którym miejscu należy usunąć chorą
tkankę. Możemy manipulować modelem i uzyska szczegółowe
informacje o stanie narządów.
Kreślenie i projektowanie
wspomagane komputerowo. CAD – użytkownik korzysta z grafiki
interakcyjnej do projektowania elementów i systemów mechanicznych,
elektrycznych, elektronicznych. w tym takich struktur jak budynki,
karoserie samochodów, kadłuby samolotów i statków, sieci
telefoniczne i komputerowe itp.
Systemy multimedialne
– połączenie kilku mediów komunikacyjnych np.
tekst, grafika i dźwięk. Wykorzystywane np. w nauczaniu
multimedialnym.
Symulacja i animacja dla wizualizacji naukowej i rozrywki. W grafice komputerowej nie musimy ograniczać się do obrazów statycznych. Obrazy zmieniające się dynamicznie są znacznie efektywniejsze, zwłaszcza dla zjawisk zmiennych w czasie (np. ewolucja twarzy ludzkiej, przemieszczanie się ludności). Obiekty mogą być przesuwane i obracane wokół nieruchomego obserwatora. Również obiekty mogą być nieruchome, a obserwator może się porusza wokół nich, np. symulatory lotu, gry (wy ścigi samochodowe). W wizualizacji naukowej i inżynierskiej coraz popularniejsze stają się obrazy i filmy animowane generowane komputerowo, pokazujące zmienne w czasie zachowanie się rzeczywistych i symulowanych obiektów. Z takich metod możemy korzystać przy badaniu abstrakcyjnych wielkości matematycznych i modeli matematycznych, takich zjawisk jak przepływ cieczy, teorie względności, reakcje jądrowe i chemiczne, systemy fizjologiczne i działanie organów, deformacje struktur mechanicznych pod wpływem różnych obciążeń. Możemy tworzyć obrazy nie tylko istniejących rzeczywistych obiektów ale równie abstrakcyjnych, syntetycznych obiektów, które nie mają wewnętrznej geometrii, tak jak wyniki pomiarów. Techniki grafiki komputerowej pozwalają na modelowanie obiektów, reprezentowanie świateł i cieni, produkcję efektów specjalnych w filmach. Uaktualnianie dynamiki polega na zmianie kształtu, barwy i innych własności.
Warto zwrócić uwagę na usługi firmy PM Rybnik (www.pmrybnik.pl) - mają ogromną wiedzę i doświadczenie.
OdpowiedzUsuńGraficy u mnie w firmie mają naprawdę super pracę, nie tylko robią to co lubią ale i bardzo dobrze przy tym zarabiają. Wydaje mi się, że to zawód przyszłości, jak tak i zarządzanie. Na tej stronie widzę, że można zapisać się na studia podyplomowe z zarządzania, może to będzie dla mnie dobre rozwiązanie?
OdpowiedzUsuńJak dla mnie niestety sama grafika jest jak czarna magia i nigdy nie miałam do tych prac drygu. Natomiast wiem, że gdy potrzebuję dobrych grafik to wtedy korzystam z usług grafika https://grafik.warszawa.pl/ i takie rozwiązanie właśnie lubię.
OdpowiedzUsuń